Warme kamer, Koude douche en Donkere kamer.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lavinia Verhagen - WaarBenJij.nu Warme kamer, Koude douche en Donkere kamer.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lavinia Verhagen - WaarBenJij.nu

Warme kamer, Koude douche en Donkere kamer....

Blijf op de hoogte en volg Lavinia

08 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoi allemaal,
Sinds afgelopen donderdag zit ik dan eindelijk op Curacao. Nu ik een beetje aan het wennen ben, dacht ik laat ik is wat van me horen. Ik weet nu namelijk al niet meer zo goed waar ik moet beginnen.
Na iedereen gedag gezegd te hebben donderdagochtend, kon ik bijna gelijk naar de gate om te gaan boarden. Mijn stoel was aan het gangpad naast het keukentje, dat wilde ik zodat ik, in plaats van eerst een uur te kijken naar hoe ze met die karretjes door het gangpad lopen, snel eten zou krijgen. De vlucht was heerlijk, lekker film gekeken en muziek geluisterd. Helaas zaten er wel twee dikke mensen naast mij en kon ik dus heerlijk over het gangpad heen leunen. Nou ja, genoeg over de vlucht nu.. Aangekomen op Curacao merkte ik gelijk al dat deze mensen echt poco poco zijn. Een uur wachten bij de douane?! Geen probleem.. Wachten op de taxi?! No problemo.. Maar goed ik pas me aan, dus ben uiteindelijk lekker in de taxi gaan zitten, raampje open, muziek hard en chillen maar! Na 20 minuutjes rijden kom ik aan bij m'n huis voor de komende maanden. In het hoofdhuis wonen 25 studenten en daaromheen nog 15, gezellige boel dus! Gelijk ben ik met 2 huisgenoten boodschappen gaan doen zodat ik kon eten 's avonds. Samen hebben we lekker Hollands AVG gegeten:). Kapot van de reis ben ik lekker op tijd naar bed gegaan. Nou ja , lekker?? Wat een hitte in die kamer zeg, en dan heb je een ventilator die mega veel herrie maakt, dus een heerlijke nacht gehad. De volgende dag werd ik meteen mee gevraagd naar het strand door een paar huisgenoten. Het was echt een heerlijke dag, lekker wijntjes gedronken en muziek geluisterd, beregezellig dus. 'S avonds hebben we Sinterklaas gevierd, ook ik deed hier aan mee. Allemaal 2 cadeautjes en dobbelen maar, mooie kaarsjes en shotglaasjes heb ik hier aan overgehouden. En natuurlijk ben ik zaterdag en zondag ook lekker naar het strand geweest. Zaterdag naar de grote knip, wat het op een na mooiste strand van Curacao schijnt te zijn, en het was ook echt prachtig. Zondag ben ik bij mambo beach helemaal verbrand, wat een pijn zeg. En dan denk je ik ga even lekker onder de warme douche, maar nee de douche is hier gewoon koud en die gaat ook nooit warm worden helaas. Dus pap en mam, hier lukt het wel om kort te douchen! Op zondagavond is het altijd Happy hour bij Wet & Wild, dit zou het leukste zijn van de hele week, dus ik ben mee gegaan. Lekker cocktails drinken voor 2€, en naar vieze schurende Antillianen kijken.. Ik denk niet dat ik ooit met een Antilliaan in bed beland zoals iedereen van te voren zei.. Maar goed, niet te laat naar bed gegaan, want de volgende dag ging mijn stage beginnen. In de vroege morgen, door de regen naar het ziekenhuis gereden, dikke file, maar uiteindelijk op tijd aangekomen. De mensen op de afdeling zijn gelijk erg aardig en geinteresseerd. Ze praten goed Nederlands, maar helaas vooral veel Papiaments met elkaar. Ik versta dus de helft niet van wat ze zeggen. Wat een verschil met het ziekenhuis in Nederland zeg, ze lopen ver achter. Hier worden patienten bestraald met een heel oud toestel en wordt het plan nog met de hand berekend. Ook maken ze eerst foto's die nog in een donkere kamer moeten worden uitgelezen. Grappig om te zien dus, en erg wennen, want in Nederland zijn we denk ik gewoon verwend. Het was wel een leuke dag en ik ben benieuwd wat ik hier allemaal ga leren. Ik ben er in ieder geval best wel moe van geworden, dus ga zo lekker vroeg naar bed.

Oh ja, nog iets vergeten! Ik heb een hele mooie auto gehuurd, een rode jeep met bloemen:) Heerlijk wagentje.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere avonturen hier!

Dikke kus, Lavinia

  • 08 December 2014 - 22:53

    Annelies:

    hoi Laaf,
    Wat een leuk verslag zeg, alleen vraag ik me af of je zo lelijk over de bewoners mag schrijven of noemen ze zichzelf ook zo? Je begrijpt neem ik aan wat ik bedoel?
    Fijn om te lezen dat je al aardig opgenomen bent in het huis.
    Goed dat je je rekenmachine bij je hebt met al dat rekenen.
    Veel plezier,

    Dikke kus mama

  • 08 December 2014 - 22:54

    Lavinia Verhagen:

    HAaha mam! Zij lezen dit toch niet?

  • 08 December 2014 - 22:59

    Tessa:

    Klinkt als een top begin, wel afzien hoor ;)
    Mega genieten! X

  • 08 December 2014 - 23:04

    Frans-Joseph:

    Hoi Lavinia,

    Fijn dat je het naar je zin hebt,ga je ons niet teveel vertellen!
    Er moet in maart nog wat nieuws over zijn haha.

    Xxx

  • 08 December 2014 - 23:08

    Lavinia Verhagen:

    Sorry pap, zal proberen nog minder te vertellen..

  • 09 December 2014 - 01:25

    Nynke:

    Haha wat een leuke auto!
    Enne, wat rood is wordt bruin hè, straks ben je niet meer te onderscheiden van die antilianen.. ;)
    X

  • 09 December 2014 - 10:10

    Lieke:

    Klinkt gaaf laaf! Veeeeel plezier xx

  • 09 December 2014 - 13:40

    Marja:

    Hoi dushi
    Ja Curacao is leuk. Ik denk dat je er best kan aarde.
    Geniet ervan!

  • 09 December 2014 - 15:36

    Barbara:

    Jaloers!!! Klinkt gaaf veel plezier nog en...... GENIET!!!

  • 09 December 2014 - 17:15

    Bernadette:

    Hoi Laaf, het klinkt allemaal goed! Lekker zo'n warme december!

  • 07 Mei 2015 - 08:43

    Shamilla:

    Hoi Lavinia, fijn te horen dat je een leuke tijd hebt/gehad op dushi korsou! Via de zoekwoorden bbq en curacao kwam ik op deze pagina terecht en nieuwschierig dat ik ben heb ik al je verslagen (met plezier) gelezen!

    Enige waar je je in vergist hebt (en waar je tevens ook mijn sympatie kwijt was) was het stukje over de vieze schurende antillianen. Want ik ben een antilliaan en woon op curacao maar ik ben niet vies!
    Misschien bedoelde je het niet zo, maar ik ben het wel eens met het commentaar van je moeder. Ik vind het niet netjes van je om zo over de bewoners te praten! Ik heb zelf 25 jaar in NL gewoond en ben NL heel dankbaar voor de mogelijkheden die ik heb gehad en zal daarom ook niks negatiefs zeggen over NL of Nederlanders in het algemeen ondanks dat ik niet altijd overal netjes behandeld ben vanwege mijn huidskleur! En toch zal ik NL/Nederlanders niet over 1 kam scheren want wat ik niet wil dat een ander bij mij doet, doe ik ook niet bij een ander!

    Sorry voor mijn (ongevraagde) commentaar op je leuke pagina, maar ik vond dat ik hier even op MOEST reageren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lavinia

Ik zit in het laatste jaar van de opleiding MBRT in Haarlem. Hierbij heb ik nu de minor internationalisering gekozen. Nu ga ik dus stage lopen op Curacao in het Sint Elisabeth Hospitaal, op de afdeling radiotherapie.

Actief sinds 17 Nov. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 3422

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 03 Maart 2015

Stage Curacao

Landen bezocht: