Feliz aña nobo! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lavinia Verhagen - WaarBenJij.nu Feliz aña nobo! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lavinia Verhagen - WaarBenJij.nu

Feliz aña nobo!

Blijf op de hoogte en volg Lavinia

11 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Bon dia allemaal,

Omdat het alweer veel te lang geleden is dat ik iets heb laten horen zal ik dat nu maar is even doen. Het gaat een lang verhaal worden ben ik bang omdat ik veel dingen heb meegemaakt tijdens de feestdagen.

Ik zal beginnen 24 december, de dag voor Kerst. Ik heb die dag gewoon stage gelopen en het was echt een leuke dag. Alle patienten namen typisch Curaçaose zelfgemaakte hapjes mee of leuke cadeautjes. Ik had echt een tas vol met eten en cadeautjes. Kerstavond ben ik met wat meiden uit het huis naar het strand gegaan om te bbqen. We hadden lootjes getrokken zodat iedereen met Kerst toch nog een cadeautje zou krijgen. Het Kerstgevoel is hier namelijk ver te zoeken in de warmte zonder familie. Na allemaal het cadeautje met verhaaltje uitgepakt en gelezen te hebben zijn we de wegwerp-bbq gaan aansteken. Door de wind lukte dit niet en wij vrouwen dachten slim te zijn om de bbq even in de auto op de stoel te zetten, (er zaten toch van die steuntjes onder die niet zo warm werden). En inderdaad de bbq ging goed aan, maar helaas de stoel ook, één groot gat in de autostoel van Yvonne. Gelukkig hebben we toch nog lekker kunnen eten. Na het eten zijn we naar Cabana en de Roxo geweest waar live muziek was. In de Roxo waren veel Antillianen, en wat kunnen zij goed dansen zeg!

Eerste Kerstdag begon met een overheerlijk kerstontbijt, croissantjes, kerststol, warme broodjes, enz. Echt een top ontbijt met een tafelkleed en kaarsjes! Toch miste ik iedereen thuis wel, omdat je eigenlijk gewoon met familie hoort te zijn deze dag. Dus even gefacetimed terwijl ze thuis al bijna aan het diner waren begonnen. Verder de hele dag op het strand gelegen met veel regen helaas, wat het kerstgevoel met kou toch nog een beetje beter maakte. 's Avonds trok iedereen zijn beste Kerst-outfit aan want we zijn met 33 mensen uit het huis gaan gourmetten bij Wilhelmina pleincafé. Dit was echt zo gezellig, iedereen netjes en heerlijk gegeten.

Tweede Kerstdag weer lekker ontbeten en vast boodschappen gedaan voor het avondeten. Al vroeg zijn vertrokken we met was meiden naar blue bay om daar lekker aan het strand te liggen. Mooi strand, maar wel erg massaal. Na het strand gauw naar huis gereden om daar een lekker kerstdiner te maken. Iedereen zou zelf een lekker hapje maken en dit was goed gelukt! We hadden eten voor de komende drie dagen. 's Avonds was de maandelijkse full-moon party bij kokomo, dus daar moest ik heen omdat ik er nog nooit geweest was. Het was echt een leuk feest op het strand aan de zee met goede muziek! De vuurwerkshow hierbij maakte het helemaal af. Kortom mijn Kerstdagen waren goed gelukt!

Helaas is de pijn van de chikugunya niet meer weggegaan tijdens deze dagen en liep ik zo slecht dat ik maandag weer naar de dokter ben geweest. Hij kon mij vertellen dat dit er echt bij hoort en er eigenlijk weinig aan te doen valt. Toch kreeg ik een prednison-kuur voor 4 dagen en zwaardere pijnstilling. Bij stage werd ik weggestuurd om rust te nemen tot 2 januari. Gelukkig werd het door alle pillen gelijk veel beter en was ik tijdens oud en nieuw pijnvrij(Joeepiiee!!!).

Er werd gezegd dat op oudjaarsdag hier al de hele dag een feest gaande is dus 's middags ben ik de stad in gegaan om te kijken hoe het hier allemaal gaat. Vanaf 27 december mocht al vuurwerk worden afgestoken en nu 11 januari gebeurt het nog steeds. Maar goed in de stad werd om 15.00 uur een 2 km lange duizendknaller afgestoken. We stonden aan de kant van de straat en hoorde hem aankomen, ik dacht dit is zo voorbij. Maar wat een knallen en wat een rook het duurde bijna een kwartier voordat het helemaal klaar was. Ik, de vuurwerkheld, stond in een hoekje verscholen mijn oren dicht te houden, tranen in m'n ogen van de rook. Maar wel gaaf om meegemaakt te hebben. 's Avonds samen met de meiden gegeten met de top2000 op de achtergrond. Ook voor ons was het om de Nederlandse 00.00 uur aftellen en proosten met wijn! Daarna even geskyped met al mijn lieve vriendinnetjes in Nederland, zo leuk om iedereen weer is te zien! En toen ging mijn avond pas beginnen. Met het hele huis op de pondjesbrug gekletst, gelachen, gedronken tot 12 uur. Heel vreemd werd er niet echt afgeteld, dus deden we dat zelf maar. Het was wel mooi om vanaf de brug al het vuurwerk te zien, maar ik had er iets meer van verwacht. Wel gezellig allemaal aan de champagne in feestkleren zonder panty's op de brug. Daarna door naar wet&wild want daar was een feest. Dit was zo gezellig, mede dankzij het onbeperkt drank halen, lekker gedanst tot een uur of half 6. Toen snel naar bed want de volgende dag was de nieuwjaarsduik al erg vroeg. Om half 10 zat ik met m'n brakke hoofd in de auto op weg naar de duik. We moesten er vroeg bij zijn want ik moest en zou een unox muts hebben. De duik zelf begon pas om 12 uur, dus nog even lekker geslapen en een broodje kroket gegeten. Helemaal vooraan stonden we met een unox muts op af te tellen voor de duik. Heel gaaf om dit te doen, wel pijnlijk dat iedereen bovenop je springt.

Dat waren dus de feestdagen, mijn doel is bereikt, want het was leuker dan in Nederland! Wel jammer dat mijn familie en vrienden er niet bij waren. 2 januari weer aan het werk, gelukkig zonder pijn en alles ging goed en was leuk. En toen was het alweer weekend. Die zondag was het de eerste zondag van de maand, wat hier betekent fuikdag. Iedereen komt met een drijvend iets naar de fuikbaai. En zo deden wij dat dus ook. Een boot geregeld voor 18 personen, om 5.30 uur afgesproken om te vertrekken. En ja hoor daar stonden we dan, geen boot en helemaal niemand. Na ongeveer een uur kwam toch een bootje aan, heel klein, waar we nooit in zouden passen. Gelukkig kwam er een tweede boot, dus iedereen dacht, mooi we kunnen gaan! Helaas hadden de boten daar geen zin in, want ze deden het niet. Typisch Anilliaans om gewoon te wachten en ons niet op de hoogte te houden. Om half 11 konden we eindelijk gaan gepropt in kleine reddingsvestjes, want overal was controle door politie. Onderweg 3 keer aangehouden door de politie, zelfs gelogen dat we niet betaald hadden voor de boot, want onze kapitein had geen vaarbewijs. Ja ja, op scouting zijn we niet de enige die moeite moeten doen om iedereen aan een vaarbewijs te helpen. Door de hoge golven was alles doorweekt, maar het was gaaf om op de zee te varen. Aangekomen bij fuik heerlijk een opblaasband opgeblazen en de hele dag gedobberd in het water met muziek en dj's. Ondertussen onbeperkt drank en eten. Een leuke dag en echt leuk dat ik dit een keer heb meegemaakt.

Ik schreef aan het begin al dat het een lang verhaal zou worden! Ik probeer het zo kort mogelijk te houden, maar dat is best lastig. Helaas werd ik maandag weer wakker met pijn in mijn voeten en polsen. Prednison is uitgewerkt en mijn zware pijnstilling is op, vandaag nog steeds heel veel pijn, en dus morgen maar weer naar de dokter.

De hele week wel gewoon gewerkt, want ik wil niks meer missen. Ik zit nu op de helft van de stage en ze zijn erg tevreden over mij. Dus het gaat de goede kant op.

Nog een paar laatste dingetjes, donderdag ben ik naar Gooische vrouwen 2 geweest. Ik dacht even dat ik in Nederland zat, in de bioscoop is het koud door de airco, dus lange broek en een trui aan, heerlijk! En vrijdag heb ik zo iets leuks gedaan, de locobus. Dit is een bus met chauffeur die je dan huurt voor anderhalf uur. Hij gaat dan lekker rondrijden met harde feestmuziek en wij kunnen dansen en feesten in de bus. Echt super leuk, en daarna nog even een afterparty in het zwembad, met kleren en al...

Veel meegemaakt dus, en ik ga nog vrolijk even door. Over 4 weken zijn papa en mama hier en over 7 weken ben ik alweer thuis. De tijd vliegt hier voorbij!

Ahjoo Dushi's
Bon siman

  • 11 Januari 2015 - 22:01

    Lieke:

    Hahah leuke verhalen! Een gat in de auto stoel :'D de tijd gaat echt snel voorbij! Geniet nog maar even vol van je tijd daar! xx Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lavinia

Ik zit in het laatste jaar van de opleiding MBRT in Haarlem. Hierbij heb ik nu de minor internationalisering gekozen. Nu ga ik dus stage lopen op Curacao in het Sint Elisabeth Hospitaal, op de afdeling radiotherapie.

Actief sinds 17 Nov. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 3431

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 03 Maart 2015

Stage Curacao

Landen bezocht: